ComfoAir Q600 ST, ComfoPipe Compact, milieu, bicycle, cellar, ComfoFond Q L, installer, plumber

Onderhoudscontract voor balansventilatie

Zorgeloos genieten van zuivere lucht, het hele jaar door. Maak u niet druk over de werking van uw ventilatie-unit, de controles of het tijdig vervangen van de filters: met een onderhoudscontract voor uw balansventilatiesysteem pakt Zehnder deze zorg van u over. Het geheim van een langdurig efficiënte installatie. 

Langdurige efficiëntie dankzij goed onderhoud

Hoe onderhoudt u uw balansventilatiesysteem? Waarschijnlijk is het iets waar u (liever) niet naar omkijkt. Gelukkig maakt Zehnder het u gemakkelijk, want met deze onderhoudscontracten maakt u uw balansventilatie-onderhoud eenvoudig én hoeft u u geen zorgen te maken over het reinigen of de werking van uw ventilatie-unit. Goed om te weten: ook de controles en het tijdig vervangen van de filters zijn inbegrepen. Kiest u voor een onderhoudscontract van Zehnder, dan bent u dus altijd verzekerd van zuivere lucht in huis. Ontdek welk van onze twee onderhoudscontracten bij u past!

Het belang van goed onderhoud

Wilt u zorgeloos genieten van zuivere lucht in huis en tegelijkertijd profiteren van een langere levensduur van uw ventilatie-unit? Kies dan voor een onderhoudscontract. Onze binnenklimaat-experts komen bij u langs om ervoor te zorgen dat uw ventilatie-unit de correcte instellingen heeft en juist onderhouden wordt. Van zelf uw ventilatie-unit reinigen is dan geen sprake meer, dit regelt Zehnder voor u. Zo zorgt u niet alleen voor verse lucht, altijd en overal in huis, maar hebt u ook een optimaal en energiezuinig presterende ventilatie-unit dat langer mee gaat. Een duurzame keuze!

Installateur bij wtw-unit

Wat houdt een onderhoudscontract in?

We begrijpen dat u niet wilt omkijken naar uw ventilatiesysteem. U wilt onbezorgd genieten van de zuivere lucht in huis, zonder na te moeten denken over het onderhoud. Daarom biedt Zehnder onderhoudscontracten aan. Maar wat houdt balansventilatie-onderhoudscontract eigenlijk in? Een logische vraag die we graag voor u beantwoorden. Waar een onderhoudscontract uit bestaat, vindt u in dit handige overzicht. Hier leest u ook meer over de verschillende aspecten van balansventilatie-onderhoud en wat het reinigen van uw ventilatie-unit betekent. Kortom: wat past bij u en uw situatie? 

Comfo Valve Luna, mother with daughter on her shoulders, kitchen, laughing, happy, base Image AdobeStock_451026481,

Een abonnement voor uw onderhoud

Kies het onderhoudscontract dat bij u past op basis van wat u belangrijk vindt. Zijn de basiscontroles van het toestel genoeg of hebt u graag ook alle eventuele herstellingen inbegrepen? In het overzicht hieronder vindt u direct uw antwoord op de vraag wat bij u en uw situatie past. Kortom: check alles wat is inbegrepen bij de contracten (lees: het balansventilatie-onderhoud en balansventilatiesysteem reinigen) en ontdek waarom u met een onderhoudscontract dus niet meer hoeft om te kijken naar naar uw ventilatiesysteem.

Altijd een passende oplossing met een wtw-onderhoudsabonnement

Welk onderhoudscontract voor balansventilatie past bij mij?

Kies hieronder welk onderhoudscontract het beste bij uw situatie past

  Standaard (jaarlijks) Standaard (2-jaarlijks) Omnium (jaarlijks)
Vervangen van de filters
Reinigen van de warmtewisselaar
Controle van de warmtewisselaar
Controle van de elektronische componenten
Reinigen van de ventilatoren
Controle van de ventilatoren
Controle van de condensafvoer
Controle van de goede werking van het toestel
Software-update
Vervanging van versleten of defecte onderdelen - -
Montage van nieuwe onderdelen - -
Alle overige herstelkosten aan het toestel - -
Prijs per contract incl. BTW € 225 per jaar € 275 per 2 jaar € 330 per jaar

Onderhoudscontracten voor dakventilatoren en groepscontracten

Wenst u een onderhoudscontract voor dakventilatoren of voor meerdere units in één gebouw? Contacteer ons vrijblijvend voor een voordelig voorstel op maat. Gelieve zoveel mogelijk informatie te vermelden in uw aanvraag (zoals locatie, type unit en aantal units).

Contacteer ons

Veelgestelde vragen

Voorwaarden bij een contract voor standaard onderhoud:

  • Na uitvoering van het onderhoud bezorgen wij u, indien er defecten werden vastgesteld, een offerte voor de herstelling van de defecte onderdelen. Vervanging zal slechts gebeuren na uw akkoord op een offerte.
  • De hierboven vermelde prijzen zijn slechts geldig voor 2023 en zijn inclusief verplaatsingskosten.
  • Betaling na ontvangst factuur.
  • Indien de geplande interventie niet kan doorgaan (omwille van ontoegankelijkheid installatie, installatie niet afgewerkt, ...) wordt 1 werkuur en 1 verplaatsing aangerekend. Bij afwezigheid wordt € 100 excl btw extra in rekening gebracht.
  • U neemt de nodige schikkingen om voor onze technieker toegang te verlenen tot het lokaal waar het toestel staat.
  • Het toestel moet gemakkelijk toegankelijk zijn. Het verwijderen van valse wanden en plafonds is ten laste van de klant.
  • Zonder tegenbericht van uwentwege wordt dit onderhoudscontract jaarlijks stilzwijgend verlengd voor 1 jaar met een jaarlijkse prijsaanpassing.
  • Dit onderhoudscontract kan jaarlijks opgezegd worden mits een opzegtermijn van 3 maanden. Indien het onderhoudscontract wordt geannuleerd nadat de termijn van opzegging is verstreken dan zal een schadevergoeding moeten betaald worden gelijk aan het bedrag van dit contract.
  • Garantie- en algemene voorwaarden: zie www.zehnder.be 

Standaard onderhoudscontract (1 jaar):
Ten minste 1 jaar vanaf 14 werkdagen na de datum van het contract.

Standaard onderhoudscontract (2 jaar):
Ten minste 2 jaar vanaf 14 werkdagen na de datum van het contract.

Omnium onderhoudscontract:
Ten minste 1 jaar vanaf 14 werkdagen na de datum van het contract.

  • Zonder tegenbericht van uw kant wordt dit onderhoudscontract jaarlijks stilzwijgend verlengd voor 1 jaar met een jaarlijkse prijsaanpassing.
  • Dit onderhoudscontract kan jaarlijks opgezegd worden mits een opzegtermijn van 3 maanden. Indien het onderhoudscontract wordt geannuleerd nadat de termijn van opzegging is verstreken dan zal een schadevergoeding moeten betaald worden gelijk aan het bedrag van dit contract. De opzegging van het contract gebeurt via mail.

Niet:

  • Zonder tegenbericht van uwentwege wordt dit onderhoudscontract jaarlijks stilzwijgend verlengd voor 1 jaar met een jaarlijkse prijsaanpassing.

Te laat:

  • Indien het onderhoudscontract wordt geannuleerd nadat de termijn van opzegging is verstreken dan zal een schadevergoeding moeten betaald worden gelijk aan het bedrag van dit contract.

Standaard dient de betaling van een factuur uiterlijk 14 dagen na ontvangst aan ons te zijn overgemaakt. U vindt de betalingsdetails terug op de factuur die u van ons ontvangt.

Om ervoor te zorgen dat onze binnenklimaat experts onderhoud kunnen uitvoeren op uw ventilatie-unit, moet de unit aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • U neemt de nodige schikkingen om voor onze technieker toegang te verlenen tot het lokaal waar het toestel staat;
  • Het toestel moet gemakkelijk toegankelijk zijn. Het verwijderen van valse wanden en plafonds is ten laste van de klant;
  • De ventilatie-unit is door ons geproduceerd en bevindt zich in een woning;
  • Indien de geplande interventie niet kan doorgaan (omwille van ontoegankelijkheid installatie, installatie niet afgewerkt, ...) wordt 1 werkuur en 1 verplaatsing aangerekend. Bij afwezigheid wordt € 100 excl btw extra in rekening gebracht.

Nee, wij voeren alleen onderhoud uit op de ventilatie-unit, niet op andere aangesloten units of andere installaties in de woning zoals de cv ketel.

Een onderhoudsabonnement kan worden afgesloten voor alle ComfoAir Q-serie units, alle ComfoD-serie units en de ComfoAir PRO.

Mocht de geplande afspraak toch niet kunnen doorgaan, vragen wij u om de afspraak ten laatste de werkdag (ma-vr) voordien vóór 15u via e-mail te annuleren. Wij contacteren u achteraf om een nieuwe afspraak vast te leggen.

Indien wij geen annulatie van u ontvangen en onze technieker geen toegang heeft tot het toestel, zal een forfaitair bedrag van € 100,00 gefactureerd worden.

Wij kunnen de prijs voor opvolgende onderhoudsbeurten tussentijds wijzigen. Als er sprake is van een prijsverhoging, geldt het recht om de overeenkomst per direct tussentijds op te zeggen.

Een nog gezonder binnenklimaat? Samen gaan we verder!
Zehnder Service & Kennis
Meer weten over gebruik of onderhoud? Ga dan naar Kennis & Service. Hier vindt u documentatie en tutorials over uw Zehnder product.
Vragen? Hulp nodig?
Wilt u meer weten over Zehnder of heeft u vragen over andere onderwerpen of producten van Zehnder, neem dan contact op via telefoon of mail. We geven graag antwoord op al uw vragen.
Nog vragen? Stuur ons dan een bericht.

Algemeen verzoek

Naar contactformulier

Ventilatieberekening aanvragen

Naar contactformulier

Verzoek om interventie

Naar contactformulier
Nog vragen? Bel ons gerust.

Algemeen verzoek

+32 (0) 15 28 05 10
MyZehnder-portaal

Profiteer van voordelen op ons MyZehnder-portaal. Log in met uw bekende toegangsgegevens of registreer u voor de eerste keer.